HABER ARŞİVİ

Lütfen Bir Tarih Seçiniz

E-Bülten

İsim Email

Sitemizin yeniliklerinden haberdar olmak için bültenimize üye olabilirsiniz.

Anket

Suriyeli göçmenlere sizce Türk Vatandaşlığı verilsin mi?
  • Hayır
  • Evet
  • Kararsızım
21 Ocak 2009 Çarşamba Saat: 00:00

FİLİSTİN GÖNÜLLÜLERİNDEN KAMPANYA

Kocaelinin Gebze ilçesinde faaliyete başlayan Gebze Filistin Gönüllüleri Platformu Gazzedeki mağdurlara gönderilmek üzere 1 milyon TL kampanyası başlattı.

Kocaeli'nin Gebze ilçesinde faaliyete başlayan Gebze Filistin Gönüllüleri Platformu Gazze'deki mağdurlara gönderilmek üzere 1 milyon TL kampanyası başlattı.

Yaklaşık olarak bir ay sürecek "Gebze'den Gazze'ye bir milyon TL" kampanyası ile ilgili bir açıklama yapan Gebze Filistin Gönüllüleri Platformu sözcüsü Ertuğrul Taşlı, "Yaklaşık bir ay sürecek olan kampanyamızın bugün 5. günündeğiz. Hedefiiz gündüz nufusu yaklaşık olarak bir milyon olan Gebze ve yörelerinden bir milyon TL toplayarak İsrail zülmü altında inleyen Filistin halkına destek olmaktır. Türk halkının civenmertliği karşısında bu rakamı yakalamamız çok zor olmayacak. Kampanya yeni başlamasına rağmen daha şimdiden 70 bin TL'yi aşkın yardım topladık" dedi

Kampanyayı İHH ile birlikte yürüttüklerini hatırlatan Taşlı, "Topladığımız paraları İHH'nın banka hesabına yatırarak biran önce Filistinli kardeşlerimize ulaşmasını sağlıyoruz. Ordaki acı o kadar büyük ki beklemeye kimsenin yok. Ayrıca 4 bin kumbara yaparak bunu Filistin için ne yapabilirim diyen gönüllülere veriyoruz. Onlar da bu kumbaraları yakın çevrelerinden para polayarak bize getiriyorlar. Bizler de bu numaalı kumbaralardan çıkan paraları da burda topladıklarımızla beraber tespit edip banka hesabına yatırıyoruz. Ayrıca www.gebzedengazzeye.com sitemiz üzerinden de her kumbara nosu belirterek çıkan para miktarını ilan ediyoruz" diye konuştu.

Bugüne kadar toplanan para ile tam teşekküllü bir ambulans siparişi verdiklerini ifade eden Taşlı, "Mısır'da yapımı devam eden ambulans önümüzdeki hafta Gazze'ye ulaştırılacak. Ambulansın yapımı için Türkiye'deki girişimlerimiz, maliyetinin yüksek olduğu belirtildi. Mısır'da yapılan Gebze Ambulansı'nın 45 Bin Dolara mal olacağı öğrenildi. Gebze Ambulansı yaklaşık 10 gün sonra Gazze'de yardımlarına başlaması bması nedeniyle sonuç vermedi. Toplayacağımız paralarla ilaç, gıda ve en temel ihtiyaçlar alınarak Gazze'ye ulaştırılacak" şeklinde konuştu.

Platform adına hükümete sesleen Taşlı, "İsrail Gazze'de katliam yaparken hükümetimizin de buna cevap olarak halkın duyarlılığına sahip çıkması, yaptırımda bulunmasını istiyoruz. Türkiye'deki İsrail Konsoloslukları'nın kapatılmasını, elçilerin sınırdışı edilmesini ve Konya eğitim üssünün İsrail uçaklarına ve askerine kapatılmasını istiyoruz. Kampanya çerçevesinde 24 Ocak tarihinde anne ve çocuk yürüyüşü, 14 Şubatta ise Gebze Kapalı Spor Salonu'nda filistin dayanışma gecesi düzenleyeceğiz" bilgisini verdi.

GEBZE'DE 1tl, GAZZE'YE 1 MİLYON TL

Gebze Filistin Gönüllüleri Platformu Başkanı Halim Yazıcı yardım kampanyası ile ilgili yaptığı açıklamasında, "Tüm halkımıza gösterdikleri duyarlılıktan dolayı teşekkür ediyorum. Gebze halkı çok büyük duyarlılık gösteriyor. Gazze'nin Gebze ile kardeş şehir olması için yeni belediye başkanımızla görüşme yapacağız. Gebze'nin diğer ilçelerle birlikte gündüz nüfusunun 1 milyon olduğunu düşünürsek, herkesin 1 TL bağış yapması halinde bu yardımlar Gazze'ye 1 milyon TL olarak gidecek. Halkımızın daha duyarlı olmasını bekliyoruz. Filistin halkı toprak savaşı vermiyor, islamın savaşını veriyor" diye konuştu.

HANIMLARDAN ANLAMLI YARDIM

Gebzeli ev hanımları Filistinli kardeşleri için anlamlı bir yardım gerçekleştiriyorlar. Hanımlar evlerinde kendi elleriyle hazırladıkları yiyecekleri, Cumhuriyet meydanındaki çadırda satışa sunarak, elde ettikleri paraları yardım kampanyasına katıyorlar. Hanımların bu davranışı kamuoyunda büyük takdir kazanıyor. Gebze Filistin Gönüllüleri Platformu tarafından başlatılan yardım kampanyalarının Gebze haricinde, Çayırova, Dilovası, İstasyon, Aksesapağı ve Eskiçarşı Çeşme önünde de kurulacak stantlarla süreceği açıklandı.

Yazıcı konuşmasında, "İsrail aylarca aç ve susuz bıraktığı Gazze halkını şimdi de tepesine bombalar yağdırarak yok etmeye çalışıyor. Elleri kolları bağlı, yaşanan katliamı seyretmemiz mümkün değildir. İHH ve Gebze Filistin Gönüllüleri Platformu olarak dün olduğu gibi bugünde, yarında Gazze halkının yanında olmalıyız. İnsanlık İmtihanında sınıfta kalanlara inat, Gazze'ye sahip çıkıyoruz. Bu insanlık dramının, Müslümanların bir araya gelmesine ve kendilerini bir kez daha sorgulamaya vesile olduğunun altını çizerek , yapılan her türlü çalışma Filistin halkını masada güçlü kılıyor. Filistin halkının, Türk halkının yaptığı güçlü desteğin farkında olduğunu ve minnettarlık duyduğunu belirti. Gebze'deki tüm Sivil Toplum Kuruluşlarından destek beklediklerinin altını çizdi.

Haber Yorumları ( 0 Adet)

Adınız :
E-mail Adresiniz :
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Habere Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?

Son Haberler

Atık su arıtımı ile karbon salınımını azaltılıyor

Körfez'de Gaziler Günü kutlandı

Yeni idareciler birer birer istifa ediyor.

Eğitim

Spor

Kandıra’ya mavi yol

Güncel

“Atatürk’süz Eğitim Programına Hayır!”