HABER ARŞİVİ

Lütfen Bir Tarih Seçiniz

E-Bülten

İsim Email

Sitemizin yeniliklerinden haberdar olmak için bültenimize üye olabilirsiniz.

Anket

Suriyeli göçmenlere sizce Türk Vatandaşlığı verilsin mi?
  • Hayır
  • Evet
  • Kararsızım
4 Mart 2009 Çarşamba Saat: 00:00

‘’KENDİMİ KOCAELİ HALKINA HİZMET ETMEYE ADADIM’’

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, ulusal olarak yayın yapan Ülke TV’de canlı yayın konuğu oldu. Ülke TV’de yayınlanan Yerel Gündem Programı’nın konuğu olan Başkan Karaosmanoğlu, Kocaeli’deki gelişmeleri anlattı. Kocaeli’deki gelişmeleri yakından takip ettiği belli olan programın sunucusu İbrahim Erdoğan da, Büyükşehir’in çalışmalarına övgüler yağdırdı. Kocaeli halkının hizmetleri en iyi şekilde değerlendirdiğini vurgulayan Başkan Karaosmanoğlu, ‘’Ben geçtiğimiz günlerde mal varlığımı açıkladım ve bunda hiçbir artış olmadığını herkes gördü. Çünkü ben bu makama Kocaeli halkına hizmet etmeye geldim, ticaret yapmaya gelmedim. Ben kendimi Kocaeli halkına hizmete adadım. Benim için en büyük zenginlik Kocaeli halkının hizmetlerimizden mutlu olmasıdır’’ dedi.

KOCAELİ’NİN TAMAMINI PLANLADIK

Saat 10.30’da başlayan ve yaklaşık bir saat süren programda Başkan Karaosmanoğlu, ilk olarak İzmit Büyükşehir’den Kocaeli Büyükşehir’e giden süreci, şu sözlerle anlattı; ‘’Kocaeli gerçekten Türkiye’nin en güzel kentlerinden biri. Sanayinin Kocaeli’ye gelmesiyle çevre hor kullanıldı, kontrolsüz yapılaşmaya olanak sağlandı. Küçük belediyelerin alt yapıları yeterli değildi, bunları düzeltmek için paraları ve donanımları da yoktu. Kocaeli’deki en büyük değişim İzmit Büyükşehir’in tüm Kocaeli sınırlarını ele alan Kocaeli Büyükşehir olmasıydı. Büyükşehir’in hizmet alanı 110 kat arttı. Bu İstanbul ve Kocaeli’de ilk kez uygulandı ve çok başarılı oldu. İzmit Büyükşehir, geçmişte Saraybahçe ile Bekirpaşa’dan oluşan bir kasaba belediyesi gibiydi. Kocaeli’nin kabuğu değişti, kentin tümünü planladık. Bir metrekare bile planlanmayan yerimiz kalmadı. Çevre düzenlemesi planlarını yaptık. Bizim planlamamızda orman alanları, okul alanları, park alanları, yerleşim alanları bellidir. Kocaeli’nin tamamında üst ölçekli planlamalarımız bitti, şimdi uygulama planlarına geçtik. Köylerimizi bile planladık. Yapılaşma artık bizim planlarımız dahilinde olacak. Bu kentin ruhunu, motorunu değiştiren bir yapıdır. Çevre açısından sanayinin getirdiği trafik, kontrolsüz yapılaşma, göç ve kirliliği yaşıyorduk. Türkiye’nin en yoğun limanları, İzmit Körfezi’ndedir. Körfez aşırı kirlenmişti. Hem sanayilerden, hem de gemilerden dolayı çok kirlenmişti. Biz İzmit Körfezi’ni sahiplendik. Şimdi deniz uçağıyla denetliyoruz. Artık hiçbir gemi pisliğini denize bırakamıyor.’’

İZMİT KÖRFEZ’İ AKVARYUM GİBİ OLDU

İzmit Körfezi’nin her geçen gün temizlendiğini de sözlerine ekleyen Başkan Karaosmanoğlu, ‘’Denizimiz de her geçen gün tertemiz oluyor. İzmit Körfez’i adeta bir akvaryuma dönüştü. Sanayicilerimizle de bunu konuştuk. Sanayicimizin önünü açıyoruz, her konuda yardımcı oluyoruz. Ama havamızı, suyumuzu, toprağımızı kirletmemelerini istiyoruz. Sanayicilerimiz artık buna karşı daha duyarlı. Bu anlamda da çok büyük değişim yaşadık. Kavşaklar, parklar, sahiller yaptık. Yerin altına yapılan yatırım görülmez, nankör yatırımdır. Belediye başkanları genelde alt yapıdan kaçınır, ama insanlar da artık bilinçlendi. Su şebeken, kanalizasyonun iyi olacak ki, her zaman yolları kazmayacaksın. Biz göreve geldiğimizde Yuvacık Barajı’ndan çıkan suyun şebekede yüzde 70-80’i kayıp ve kaçak durumdaydı. Çürük çarık olan, deprem gören yerlerde alt yapıyı tamamen yeniledik. 45 belediyeyi yeni oluşan ilçelerle beraber Büyükşehir dahil 13’e indirdik. Artık daha kaliteli, daha verimli hizmet üretilecek. Kocaeli değişti, morali düzeldi. İzmit ve Gebze nefes alamıyordu, insanlarımız artık nefes almaya başladı. Bir sahil kentinde yaşadıklarının farkına vardılar. İki sevgiliyi, yani denizle Kocaeli halkını buluşturduk’’ ifadesini kullandı.

RAYLI SİSTEMDE MONORAY’A GEÇECEĞİZ

İzmit’in bu değişiminden halkın da memnun olduğunu söyleyen Başkan Karaosmanoğlu, sözlerine şöyle devam etti; ‘’Bu değişimi sadece biz yapmadık, halkımız yaptı. Halkımızın gönlünün güzelliğinin yansımasıdır bu eserler. Biz insanlarımızdan bu elektriği, bu enerjiyi, bu yetkiyi aldık. Ulaşımla ilgili sorunları büyük ölçüde azalttık. Kentin yaşaması için olmazsa olmazlardan biri de sağlıklı ulaşımdır. Bunun için köprüler, köprülü kavşaklar, yeni duble yollar yaptık, bulvarlar açtık açmaya da devam ediyoruz. Kavşak iyileştirmeleri ve yüzlerce kavşak düzenlemesi yaptık. Sorumluluk tek elden Büyükşehir’e verilince sorunlar da çözülmeye başlandı. Biz geleceği düşünerek ulaşımda çözümler üretiyoruz. Bu kavşak düzenlemeleri kentin girişini ve çıkışını güzelleştiriyor ve düzene sokuyor. Küçüklü büyüklü tüneller yaptık. Bu dönemde en az 50 adet daha yapacağız. Toplu taşımacılıkta düzenleme yapmak için hafif raylı sisteme geçeceğiz. Monoray’ın 24 kilometrelik bölümünü 2 yılda tamamlayacağız. Monoray direkler üzerinde gidiş geliş şeklinde bir sistem. İstimlak derdi yok, kara trafiğiyle kesişmiyor. Türkiye’de ilk defa biz yapacağız. İTÜ ile fizibilite çalışmalarını tamamladık, artık uygulama projelerine geçeceğiz. 2009’da kazmayı vurup, 2010’da tamamlayacağız. Bütün yapılarımızı depreme uygun yapıyoruz. Monoray projesi de depreme dayanıklı olarak kazıklı sistemle en şiddetli depreme dayanıklı şekilde olacak. Metro ise ağır bir yatırım. 2011-2012 yıllarında Metro için ilk adımları atmayı planlıyoruz. Başbakanımız’la da bunun ön görüşmelerini yaptık. Kocaeli’nin geleceği buna bağlı. 30 yıl sonra nüfusumuz ikiye katlanacak, biz geç kalmadan bu sisteme geçmek istiyoruz.’’

KENTTEN KÖYE GÖÇ BAŞLADI

Köy yollarının da düzenlendiğini ve asfaltsız köy yolu bile kalmadığını da sözlerine ekleyen Başkan Karaosmanoğlu, ‘’Köylerimize önem veriyoruz. Artık nüfus şehirden köye dönmeye başladı. Susuz köyümüz yok, çocuk oyun grupları olmayan köyümüz kalmadı. Şehirde ne varsa köylerde o olacak dedik ve bunu uyguladık. Balaban, Şirin Sulhiye, Nusretiye gibi köylerimizin doğalgazı, suyu, kanalizasyonu var. Harika parkları, muhtarlık binaları ve sosyal tesisleri var. Adı köy artık, onları biz şehirleştirdik. Köyde oturmakla şehirde oturmak arasında fark kalmadı. Köylere kadar doğalgazı götürdük’’ ifadesini kullandı.

DENİZ ULAŞIMINDA ÇIĞIR AÇTIK

Deniz ulaşımının da canlandığını anlatan Başkan Karaosmanoğlu, şunları söyledi; ‘’Göreve geldiğimizde deniz ulaşımı içler acısıydı. İskeleler kalmamıştı. Atatürk isimli gemi iskeleye bağlanmıştı, arızalıydı. Motor dairesine inip baktık, dağılmış durumdaydı. Adı Atatürk, ama gemi acınacak bir halde. Dedim ki bu bize de Atatürk’ün adına da yakışmaz. Hemen tamirini yaptık, gemiyi yeniledik, ama onunla yetinmedik. 3-4 ay içinde iskele yaptık. İDO’dan deniz otobüsleri aldık. İzmit-Gölcük-Değirmendere seferlerine başladık, daha sonra çok daha kaliteli ve süratli deniz otobüsleri aldık. Almaya da devam ediyoruz. Günde 150 noktadan kalkış yapıyoruz. Şimdi Gölcük ve Karamürsel’den İstanbul’a seferlere başlayacağız. Türkiye’de yaptıracağımız deniz otobüsleriyle bunu sağlayacağız. Gemi ulaşımı ucuz, güvenli ve konforlu. Bizim deniz otobüslerimizde evinizde oturur gibi yolculuk yapıyorsunuz. Öte yandan Yalova sınırından Tuzla sınırına kadar 120 kilometrelik kıyı şeridinin yüzde 60’ında sahil düzenlemelerini yaptık. Sahillerimiz pırıl pırıl oldu. Dünyanın en güzel sahilleri yarışması yapılsa Kocaeli ilk sırayı alır. Dünyanın en güzel yürüyüş yolları bizde. 46 adet yeni trekking parkurları açtık. İstanbul’dan ve Türkiye’nin her yerinden binlerce insan gelip bu trekking alanlarında yürüyor. Ben de haftanın 3 günü vatandaşlarımızla yürüyüş yapıyorum.’’

TÜRKİYE’YE ÖNCÜLÜK YAPIYORUZ

Türkiye’nin en büyük endüstriyel dönüşüm projesi olan Sekapark’ın Kocaeli’nin can damarı haline geldiğini de belirten Başkan Karaosmanoğlu, ‘’Bizi dinleyenler Karamürsel sahillerimize gelsin, denize bile girebilirler. Ereğli’nin sahillerini, Ulaşlı’nın sahillerini, Değirmendere, Halıdere’nin sahillerini görsünler. Eskiden buralar mezbelelikti. Gölcük sahili depremde tamamen denize batmıştı. Gölcük sahilinin şu anda geldiği konum Kocaeli’deki değişimi gösteriyor. Yeniköy, Başiskele, İzmit fuar alanı, Sekapark, Derince, Tütünçiftlik, Yarımca, Kirazlıyalı, Hereke, Darıca, Eskihisar sahillerini bir gezin görün. Bunlar Kocaeli halkına layık hizmetler. İnsanlarımız artık gülüyor, insanlarımızın mutlu olması beni de mutlu ediyor. Bizim Sekapark ekranlara sığmaz. Sekapark’ın bir bölümü ise dünyanın en güzel kültürel alanı, bilim alanı haline gelecek. Bunlar Türkiye’de görülmemiş, örneği olmayan şeyler. Bu konularda da Türkiye’ye öncülük yapacağız. Sekapark’ın tamamı 1 milyon metrekarelik bir alan. Boru fabrikası var, onun sahipleriyle anlaştık fabrika ayrı bir yere taşınacak. Oradaki 40 dönümlük yeri de Sekapark’a katacağız’’ şeklinde konuştu.

HER GÜN YENİ BİR HİZMET YAPIYORUZ

Başkan Karaosmanoğlu, programdaki açıklamalarına şöyle devam etti; ‘’Kalp demek; değişen demek, her an değişiyor her an atıyor. İnsanın gönlü, insanın kalbi değişirse her şey değişir. Her gün yeni bir başlangıçtır. Her gün yeni bir şey, yeni bir hizmet yapmak lazım. Eğer insanlar karar verirse, kentler de değişir. Arızalının yerine sağlamını yapar, çirkinin yerine güzelini koyar. Kenti sahiplendik ve değiştirdik. Kemikleri kırılmış, sağa sola dönemeyen, yatağa mahkum bir kentti Kocaeli. Ama artık ayağa kalktı, yüzü gülmeye başladı. İnsanlar eve giderken gördükleri güzel manzaralarla güzel duygular yaşıyor. Köylerdeki kadınlar bile kentteki açık hava spor aletlerinden istiyor ve oralara da yapıyoruz. İnsanlar kaliteyi görünce istiyor.’’

EN BÜYÜK ZENGİNLİK HALKIMIZIN MUTLULUĞUDUR

Başkan Karaosmanoğlu, programın sonunda Kocaeli halkına şu sözlerle mesaj verdi; ‘’Halkımız yaptığımız çalışmalarımızı beğeniyor ve takdir ediyor. Bunu gittiğimiz her yerde sözleriyle, gönülleriyle ve gözleriyle bize gösteriyor. Popülist politikaları değil, hizmeti değerlendiren sağduyulu insanlarımız hizmetlerimizi en iyi şekilde görüyor. Biz bu dönemde seviyeyi düşürmüyoruz. Halkımız da bizi biz olarak görsün. Yalan yanlış, uydurma haberlerle iftiralara aldırış etmesinler. Bunları alışkanlık haline getirenler var. Bu tür son günlerdeki uydurma haberlere itibar edilmemesini istiyoruz. Dün neydik bugün neyiz bunu iyi incelesinler. Ben mal varlığımı açıkladım. Ticaret yapmadığım için mal varlığımda artış olmadı. Bu makamlara Kocaeli halkına hizmet etmek için geldik, ticaret yapmak için gelmedik. Ben kendimi Kocaeli halkına hizmete adadım. Benin için en büyük zenginlik Kocaeli halkının hizmetlerimizden mutlu olmasıdır.’’

Haber Yorumları ( 0 Adet)

Adınız :
E-mail Adresiniz :
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Habere Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?

Son Haberler

Yeni idareciler birer birer istifa ediyor.

Eğitim

CHP’nin Körfez delegeleri belirlendi

5 yaşındaki çocuğun boynunu kestiler

Duyar: 81 vilayet ne ise Kerkük’de bizim için odur

Gölkay'da Wakeboard Final Heyecanı

Spor

Kandıra’ya mavi yol

Güncel

“Atatürk’süz Eğitim Programına Hayır!”

Kaymakam Yılmaz, Başhekim Güneş’i ziyaret etti

Atatürk'süz müfredata Eğitim-İş tepkisi

Güncel

Çakır : “Biz ve Alperenler Kerkük’e gitmeye hazırız”